FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Rejestracja

Nie, posiadanie loginu i hasła nie jest konieczne.

Można dokonywać zakupów bez rejestracji. W tej opcji nie ma jednak możliwości sprawdzenia historii zamówień, ani sprawdzenia statusu zamówienia. Ponadto, przy kolejnych zamówieniach trzeba ponownie wypełnić dane dotyczące dostawy. Nie można również korzystać z ewentualnych promocji dla stałych klientów.

Aby dokonać rejestracji w sklepie należy z menu głównego wybrać zakładkę “Rejestracja”. W następnym kroku należy podać wszystkie wymagane dane. Po kliknięciu przycisku „Zarejestruj konto” będziesz mieć od razu dostęp do swojego profilu. Będziesz też od razu mógł robić zakupy.

Można dokonywać zmian swoich danych adresowych, wystarczy zalogować się przy użyciu wcześniej podanych danych i przejść do zakładki „Moje Konto”.

W przypadku gdy zapomnimy swojego hasła, należy na stronie logowania kliknąć w napis „nie pamiętasz hasła?” i podać swój adres e-mail, który był użyty w procesie rejestracji. Na podany adres wysłany zostanie link do resetowania hasła.

Zamówienia

Zamówienie jest przekazywane do realizacji niezwłocznie po jego złożeniu. Nie ma możliwości wycofania złożonego zamówienia. O rezygnacji można poinformować  drogą mailową – informacja ta spowoduje wstrzymanie wysyłki, jeśli paczka jeszcze nie została wysłana. Jeśli towar został już wysłany, można zrezygnować z zamówienia poprzez formularz odstąpienia od umowy. Warunkiem jest odesłanie towaru w stanie nienaruszonym. Więcej informacji znajduje się na stronie zwroty i wymiany.

Termin realizacji zamówienia jest uzależniony od sposobu dostawy paczki oraz od dostępności towaru. Czasy realizacji wysyłek znajdują się w tabeli wysyłek. Towar wystawiony w sklepie jest zazwyczaj dostępny od ręki.  Jeśli z jakichkolwiek powodów nie będzie chwilowo dostępny – informacja na ten temat zostanie wysłana w mailu, a towar zostanie wyprodukowany jak najszybciej. Zazwyczaj proces produkcji trwa 48 godzin.

Zgodnie z regulaminem sklepu internetowego IL PIU nie mamy możliwości modyfikacji zamówień już złożonych.

Można próbować anulować zamówienie wysyłając na adres sklep@ilpiu.pl maila z informacją o rezygnacji z zamówienia i złożyć zamówienie raz jeszcze z poprawnymi danymi. Wysłanie „niechcianego” zamówienia zostanie wstrzymane, jeśli paczka jeszcze nie została wysłana.

Nie ma możliwości łączenia dwóch lub większej ilości osobnych zamówień w jedną paczkę. Aby skorzystać z opcji darmowej przesyłki za zakupy powyżej 300 zł wybrane towary muszą być zgromadzone na jednym zamówieniu, a całkowity koszt zamówienia musi przekraczać 300 zł.

Status zamówienia widoczny jest w historii zamówień dla klientów zarejestrowanych na stronie moje konto. Ponadto klienci otrzymują maile generowane automatycznie informujące o statusach: potwierdzenie przyjęcia zamówienia oraz potwierdzenie zrealizowania zamówienia. Ostatni mail zawiera również informację o numerze listu przewozowego.

WYSYŁKA I DOSTAWA

Tak, wystarczy napisać maila z informacją. Istnieje możliwość przesłania paczki i dowodu zakupu na dwa odrębne adresy. Paczka z zakupionym towarem zostanie zapakowana na prezent i wysłana do podanego adresata.

Koszty dostawy są uzależnione od sposobu płatności oraz rodzaju dostawy (Kurier/Paczkomaty InPost). Wszystkie informacje podane są na stronie każdego produktu w zakładce „Wysyłka” lub na stronie metody wysyłki.

Nie, niestety w chwili obecnej realizujemy zamówienia jedynie na terenie Polski.

PŁATNOŚCI

W przypadku zamówień opłacanych przelewem tradycyjnym, przelewy należy kierować na poniższe konto bankowe:

73 1240 3044 1111 0000 2957 4298

Bank PKO S.A. Oddział I Pabianice

FK DALBE Anna Kruszyńska

ul. M. M. Kolbego 12, 95-082 Chechło Pierwsze, Dobroń

Tytuł przelewu: “Imię i Nazwisko – nr zamówienia”

Płatności on-line można również dokonać poprzez serwisy płatności PayU oraz PayPal.

Jeżeli płatność elektroniczna nie powiodła się podczas składania zamówienia, należy przejść do zakładki moje konto, a następnie wybrać “Zamówienia”. Pojawi się lista ostatnich zamówień, należy kliknąć w przycisk “Zapłać”, a następnie kontynuować proces płatności.

Płatność za towar może być dokonywana gotówką przy odbiorze towaru od kuriera, przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy sklepu lub z wykorzystaniem bezpiecznej bramki płatności PayU lub Paypal. Bramki płatności obsługują e-przelewy z wszystkich dostępnych w Polsce banków oraz karty kredytowe.

Płatności on-line można dokonać w ciągu 3 dni od momentu złożenia zamówienia. W przypadku przerwania procesu płatności przy składaniu zamówienia, należy przejść na stronę moje konto i wybrać zakładkę zamówienia. Na ekranie pojawi się lista zamówień, wraz z ostatnim, nieopłaconym zamówieniem. Wybierając przycisk “Zapłać” można opłacić złożone zamówienie. Po upływie 3 dni roboczych, jeśli nie zostanie dokonana płatność, zamówienie jest automatycznie anulowane.

WYMIANY I ZWROTY

Zwrot pieniędzy następuje w terminie 14 dni od daty otrzymania produktu przez producenta.

W przypadku płatności przy odbiorze pieniądze są zwracane na numer konta podany w formularzu zwrotu. W przypadku płatność on-line, pieniądze zwracamy na konto, z którego robiony był przelew.

Nie, nie ma takiej możliwości. Sklep internetowy nie przyjmuje przesyłek odesłanych za pobraniem. Przesyłkę należy opłacić przed odesłaniem towaru. Po rozpatrzeniu zwrotu lub reklamacji, w przypadku gdy reklamacja lub zwrot zostaną uznane, na konto klienta zwracamy koszt przesłania towaru równy kosztowi najtańszej przesyłki dostępnej w sklepie ilpiu.pl.

Niestety nie ma możliwości typowej wymiany.

Można oczywiście dokonać zwrotu i jednocześnie złożyć nowe zamówienie na inny rozmiar lub kolor.

Zwrotu rzeczy można dokonać, bez podania przyczyny, w przeciągu 14 dni od otrzymania przesyłki, wysyłając wypełniony formularz zwrotu oraz dowód zakupu.

Zwrot wpłaconej kwoty następuje niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od daty otrzymania paczki. Pieniądze podlegają zwrotowi przelewem na konto wskazane w formularzu zwrotu w przypadku płatności za pobraniem lub na konto, z którego dokonywana była płatność on-line.

Każdy klient może zrezygnować z zakupionego towaru bez podania przyczyny w terminie 14 dni od daty otrzymania przesyłki i zwrócić towar na zasadach i z zachowaniem terminów, o których mowa w regulaminie. W tym celu Klient powinien wysłać Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość (formularz zwrotu). Skorzystanie z formularza zwrotu nie jest obowiązkowe. Na adres sklep@ilpiu.pl Klient może wysłać jakiekolwiek inne, jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu.

Klient jest proszony o odesłanie lub przekazanie rzeczy wraz z paragonem fiskalnym (albo fakturą VAT) oraz oryginałem formularza zwrotu, na adres Sprzedawcy: ul. M. M. Kolbego 12, Chechło Pierwsze, 95-082 Dobroń niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sklep Internetowy o Odstąpieniu. Termin jest zachowany, jeżeli Klient odeśle rzecz/rzeczy przed upływem terminu 14 dni.

W przypadku Odstąpienia Sklep Internetowy zwraca Klientowi wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy, zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep Internetowy niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sklep Internetowy został poinformowany przez Klienta o decyzji w sprawie wykonania prawa Odstąpienia. Zwrot płatności będzie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Klient nie ponosi żadnych opłat w związku ze zwrotem płatności.

Sklep Internetowy może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Odesłany produkt nie może mieć oznak użytkowania oraz musi posiadać wszystkie metki.

REKLAMACJE

Reklamacja towaru może nastąpić ze względu  na wadę fizyczną, którą polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową lub ze względu na wadę prawną, w szczególności jeżeli rzecz sprzedana stanowi własność osoby trzeciej Kupujący może złożyć reklamację, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy Kupującemu.

W celu złożenia reklamacji Kupujący proszony jest o odesłanie rzeczy na adres Sprzedawcy ( 95-082 Dobroń, ul. M. M. Kolbe 12, Chechło Pierwsze). Do odsyłanego towaru Klient proszony jest o dołączenie paragonu fiskalnego lub faktury VAT. W związku z dokonaniem reklamacji Klient proszony jest o wypełnienie formularza reklamacyjnego i wysłania z towarem oraz drogą elektroniczną na adres sklep@ilpiu.pl Klient zalogowany ma możliwość złożenia formularza zwrotu elektronicznie poprzez formularz dostępny na jego koncie klienckim. W przypadku przesłania przez Klienta formularza reklamacyjnego drogą elektroniczną  na adres sklep@ilpiu.pl, rozstrzygnięcie reklamacyjne zostanie przesłane Klientowi jako odpowiedź zwrotna, również pocztą elektroniczną.

Reklamacja będzie rozpatrzona w terminie 14 dni  licząc od dnia złożenia reklamacji wraz z opisem przyczyny reklamacji i żądaniem Klienta. W przypadku nieuwzględnienia reklamacji towar zostanie odesłany do Klienta wraz z opinią o niezasadności reklamacji. W przypadku uwzględnienia reklamacji Sprzedawca może przesłać na adres poczty elektronicznej Klienta podany w zamówieniu korektę faktury sprzedaży z automatycznym żądaniem potwierdzenia otrzymania wiadomości.

W przypadku odbioru przesyłki ze sklepu internetowego IL PIU należy każdorazowo przy odbiorze paczki zweryfikować czy jest ona nieuszkodzona.

InPost Paczkomaty

Po stwierdzeniu uszkodzenia przesyłki odbieranej ze skrytki w paczkomacie należy wykonać polecenia zgodnie z instrukcjami wyświetlonymi na ekranie paczkomatu. Należy wybrać odpowiednią opcję w paczkomacie i przesyłkę umieścić w skrytce paczkomatu pozostawiając ją do dyspozycji operatora. Formularz reklamacyjny jest wysyłany na adres e-mail odbiorcy, który należy wypełnić w ciągu 14 dni i zatwierdzić. Niewypełnienie formularza w określonym terminie skutkuje odesłaniem przesyłki do nadawcy bez rozpatrzenia reklamacji.

Kurier Poczta Polska

W przypadku otrzymania uszkodzonej przesyłki należy podczas jej odbioru sporządzić protokół szkody.

PRODUKTY

Należy skorzystać z tabeli rozmiarów dostępnej na stronie sklepu.